DigitalKidZ: Мащабното разрастване на една полезна инициатива чрез видео стрийминг

Видео стрийминг: DigitalKidZ

За разрастването на мащаба без излишна организация и ресурси

DigitalKidZ е първата българска инициатива, която поставя във фокуса съвременните “дигитални деца” и техните потребности, проблеми, предизвикателства и бъдеще. Мисията на организацията, да срещнат родители и учители от цялата страна с най-добрите експерти в областта на психологията, бизнеса, технологиите, иновациите, се изпълни чрез излъчване на живо:

Конференцията DigitalKidZ придобива все по-голяма популярност в национален мащаб, за съжаление е твърде сложно да я изнесем организационно в градовете извън столицата – 12 лектора и 10 работилници за деца биха оскъпили излишно процеса. Избрахме вариант, който позволяват съвременните технологии – да излъчваме на живо в цяла България по време на събитието, сподели изпълнителният директор на организацията Ивелина Атанасова.

Дигиталната среда създава и удължава физическото пространство

Излъчването на живо освен че имаше за цел да отрази конференцията в реално време, послужи като свързващо звено между микрообщества за обмяна на опит и идеи.

Общности в отделни градове бяха поканени в дигитални класни стаи и кабинети, създадени благодарение на съдействието на партньора на организацията Фондация „Америка за България". Чрез видео стрийминг технологията конференцията се пренесе в класните стаи и се превърна в обект на дебати и обсъждания.

За избора

Освен с цел разширяването мащаба на конференцията, DigitalKidZ избират видеото като инструмент за представяне на конференцията, поради широкия обхват и лесното му възприятие:

Още по време на комуникационната кампания на събитието, тестовете ни показаха, че видео публикациите достигат до 10 пъти по-голяма аудитория от текстовите ни материали, което неминуемо повлия на решението ни да инвестираме във видеопродукция, излъчване на живо и създаване на видео архив на събитието.

Изборът на изпълнител за видео представяне на едно събитие има решаващо влияние не само върху потребителската ангажираност, но се отразява и на имиджа на бранда. И както Ивелина споделя, липсата на професионализъм у изпълняващия екип вреди на имиджа на бранда:

...елементарни неща, които говорят много за професионализма на видеооператора, но качени онлайн комуникират единствено уменията на организатора на събитието.

Източник: Streaming Media

Първият опит с видео излъчването

Първоначално, за много от клиентите ни, излъчването на живо изглежда като услуга, изискваща технически познания, излишно време за навлизане в спецификите и допълнителна организация, за която ресурсите не достигат.

Често с изненада, в последствие разбират, че съдействие от тяхна страна не е необходима. Ето какво сподели и Ивелина за трудностите, които е срещнала при излъчването на живо:

Никакви. Благодаря сърдечно за подкрепата и за високия професионализъм на STREAMER.BG, защото всичко беше организирано перфектно и до най-малкия детайл. Не ми беше дадена възможност дори да се запозная със спецификите или техническите подробности около онлайн стрийминга – досадна подробност, която често съпътства работното ми ежедневие, особено когато работя с нов партньор и трябва да напаснем високите изисквания за качество към оптималните възможности за резултат. В случая просто обясних какво искам и то беше факт – без компромиси, без обяснения, без оправдания, без чудения - чисто, лесно и професионално.

За цялостната концепция

Организаторите ни потърсиха за цялостна услуга по видеозаснемане, излъчване на живо и постпродукция с цел достигане и до най-малкото кътче на България:

  • В деня на събитието достъпът до излъчването на живо бе ограничен по геолокация и по този начин организаторите насърчиха жителите на София лично да присъстват
  • Моменталният архив на видео излъчването бе достъпен до всички заинтересовани лица, независимо от тяхното местоположение

Организация „Дигиталните деца“ имаше цялостна стратегия за популяризация на дейностите ѝ  чрез видеопредставяне на конференцията и ни възложи да изработим видеа от лекциите, интервюта с лектори и гости, както и създаване на обзорно видео. За цялостната визия на материалите създадохме шапка, която бе неотменна част от всяко видео с цел комуниционна идентичност на материалите.

Целта ни беше да подготвим различни видеоматериали, които едновременно да предават усещането за добавена стойност на събитието, но също така да пресъздават емоциите и обратната връзка на участниците в него. Постарахме се също така да имаме видеа с различна дължина, шапки и комуникационно послания за различните социални мрежи и канали, които използваме за популяризация на събитието и бъдещите ни инициативи.

За бъдещето

Ивелина Атанасова ни сподели, че тазгодишното издание DigitalKidZ #5 е поставило основи за дигиталното за дигиталното излизане на форума на международна сцена:

През 2017 г. предвиждаме лекторите на конференцията да бъдат представители на училищните общности от Израел, Финландия, Франция, САЩ и Великобритания, с които тази година организирахме “Кръгла маса” – видео стриймингът ще ни позволи да надхвърлим географските граници на страната ни и да превърнем събитието в един истински трансконтинентален проект и обмяна на опит на световно ниво.

Съвет към създателите на съдържание

Организаторите на DigitalKidZ препоръчват и окуражават излъчването на живо като допълнителна възможност за популяризация и достигане до широки аудитории, без да са необходими каквито и да били усилия:

Да го направят. Задължително и категорично. Онлайн стриймингът е още един комуникационен канал – подготовката и изпълнението му няма да им костват допълнителни усилия, ако изберат да работят със STREAMER.BG, а добавените ползи, включително и финансови, ако изберат да е платен достъпа, не са за пренебрегване.

За STREAMER.BG като партньор

В заключение изпълниятелният директор на DigitalKidZ Ивелина Атанасова даде обратна връзка за работата ни, която сме горди да споделим:

Преди всичко лекотата в комуникацията и високата степен на доверие и професионализъм. През цялото време – преди събитието, по време и след, всичко беше изпълнено с таково отношение към детайла, толкова прецизно и с такова качество и лично отношение, че аз наистина знаех, че съм намерила най-добрия партньор и съм в сигурни ръце.

На Ивелина и екипа на DigitalKidZ пожелаваме успешно разрастване на инициативата и достигане до всички родители и учители, независимо от тяхното местонахождение, чрез добри практики и съдействие от специалисти.

Blog autor Taisiya Ailleurs

Разберете как да представите събитието си онлайн!
Попълнете формата и ще се свържа с Вас!
Таисия Кръстанова


Не изпускайте нищо интересно!

Ще Ви изпращаме бюлетин с най-новите ни статии веднъж месечно

Нищо повече, нито по-малко : )

Запиши ме!

Как става излъчването на живо

Как става излъчването на живо

Лесна задача, която не изисква намеса и технически познания от Ваша страна

Ако за Вас излъчването на живо звучи като нещо познато, но същевременно забулено от някаква мистерия; като нещо сложно, a процесът сам по себе си – неясен, то тази статия цели да избистри всички стъпки за успешното отразяване на съдържание в реално време [...]

Как да излъчите на живо съдържание във Facebook

Как да излъчите на живо съдържание във Facebook

Ключът към създаването на Live Streaming публикация

Научете в няколко лесни стъпки как да излъчите на живо съдържание чрез Facebook Live и да достигнете до всичките си последователи и техните приятели [...]