19.12.2023 4 минути

7 съвета за успешна live shopping кампания

Очаквайте Live Shopping кампаниите да бъдат една от най-обсъжданите тенденции в онлайн продажбите близките години. Освен че имат тенденцията да са ангажиращи и изграждащи доверие, те носят директни печалби на ритейлърите. Те позволяват на зрителите да поръчват онлайн представените във излъчването на живо продукти, без да излизат от видеото.

След като разгърнахме предимствата на live shopping-a, сега ще разгледаме основните препоръки за организация на такава кампания.

1. Селекция на представените продукти

Изберете не повече от 10 продукта, като Ви съветваме да започнете с най-добре продаваните или най-новите продукти. За всеки избран продукт подгответе визия, кратко описание и продажна цена. 

2. Стимул за зрителите

Според проучване на Shopify едно от основните предимства при гледане на live shopping е получаване на специални отстъпки и бонуси за зрителите следвано от вдъхновение и идеи, взимане на информирано решение са сред първите 3 посочени предимства на live shopping-a.

3. Изберете подходящ водещ

Инфлуенсърите са логичен избор при подобен тип видео кампания - чувстват самоуверени пред обектива, имат своите последователи и вдъхват доверие в представените продукти. 

Алтернативен подход е да работите с представител на компанията, който има много добро разбиране за продуктите Ви и не се притеснява да застане пред камера. Кой да изберете за водещ по-скоро зависи от наличните възможности и от аудиторията на бранда. При работа с инфлуенсъри, можете да разчитате на неговата изградена мрежа, докато ако се доверите на компетентен служител работите за автентичност и експертност.

4. Спрете се на подходящ формат

  • Демонстрации: експерт или инфлуенсър показва на публиката как да използва конкретен продукт, също така дава предложения за комбиниране с други продукти, отваряйки възможности за кръстосани продажби.
  • Интервюта: с експерти/авторитети от съответен сегмент изглеждат по-лични и автентични и могат да бъдат полезни за повишаване на осведомеността и привличане на трафик

5. Изберете подходящо време

Изберете дата, час и продължителност на вашето събитие за пазаруване на живо. Според Hubspot при продлъжителност на видеото до 30 минути 38% от зрителите ще гледат до края, при продължителност между 30 и 60 минути процентът спада до 26%.

За първата си сесия за пазаруване на живо избягвайте популярен период за пазаруване като Черен петък. Изберете времето си въз основа на преобладаващата часова зона на вашата съществуваща аудитория и клиентска база.

6. Къде ще се гледа събитието? 

Спрямо стратегията Ви излъчването на живо може да се гледа:

  • В мобилното Ви приложение
  • На уебсайта Ви 
  • В marketplaca Ви

За съжаление възможностите за излъчване на живо в социалните мрежи са ограничени.

Не бързайте да  сваляте видеото, понеже според статистики 70% от покупките стават на запис.

7. Промотирайте събитието

Популяризирайте своето събитие за пазаруване на живо. Разчитайте на обичайните си маркетингови канали, за да уведомите аудиторията си кога и къде могат да взаимодействат с вашата марка на живо, както и какво да очакват от събитието: каква ще е продължителността му, какво ще научат, дали ще предоставите отстъпки и бонуси. 

Таисия Кръстанова

Свържете се с мен за повече информация

Контакти

STREAMER.BG
ул. Искър 33
1000 София
България

Поискайте оферта