02.06.2021 Време за четене: 6 минути

Как да излъчите на живо съдържание във Facebook (2021 г.)

Ключът към създаването на Live Streaming публикация

Как да създадете Facebook Live публикация

Чухте ли за Facebook Live? От тази пролет можете да предавате пряко съдържание в социалната мрежа, възпроизвеждащо се директно на стените на Вашите последователи.

Възможностите за пряко предаване са две – да излъчвате директно от камерата на телефона си със звук, прихванат от вградения микрофон или да изберете предаване чрез професионална продукция с картина от видеокамери и чист звук.

Тази статия описва втория вариант, който предполага професионалното видеопредставяне и предаване на съдържание. То изисква няколко лесни стъпки, за да излъчите съдържание от фен страница в социалната мрежа.

Единствените необходими условия за осъществяване на видео стрийминга са: да сте администратор на страницата и да стигнете до ключът, който ще отвори връзка към сървърите на Facebook и към реализиране на излъчването на живо.

Следващите стъпки описват как да стигнете бързо и лесно до ключа и какво да направите с него, така че да достигнете до всичките си последователи във Facebook и техните приятели.

Пътят към ключа за излъчване на живо във Facebook

Най-краткият път към ключа е като отидете на стената на страницата, от която ще излъчвате и кликнете върху бутон "Live" при "Create post"

Първа стъпка: Videos -> Live

След като кликнете върху "Live" ще видите диалогов прозорец (Live producer), в който да настроите излъчването на живо.

Излъчване на момента или в по-късен момент

Facebook предоставя възможност да изберете дали да създадете пост към live излъчването непосредствено преди самото събитие или в по-ранен момент (не по-рано от 7 дни преди събитието) с цел популяризация. 

1. Излъчване на живо на момента

2. Насрочване на излъчване на живо

След като изберете дали ще стартирате сега или ще насрочите стрийм, е необходимо да въведете:

  • Заглавие на събитието
  • Описание 
  • Ключова визия
При насочване на стрийм, те ще се виждат на стената Ви, докато стриймът започне. В дясната част на Live producer менюто можете да видите Preview на публикацията.
(Излъчване на живо)

В средната част на диалоговия прозорец се намират всички стрийминг настройки. Важно е да се запознаете с тях и да отбележите подходящите. 
"Use a persistent stream key" позволява използването на един и същи ключ при излъчване на живо от съответната страница. 
Опцията по-долу "End live video if stream stops" е изключително важна опция, която не трябва да бъде активна, в противен случай няма да можете да възстановите стрийма на същия линк при технически проблеми. 

В същия прозорец имате възможност и да изберете дали:

  • Видеото може да се вгражда в уеб сайтове ("Embed Live video")
  • Дали да се пази видео архив ("Unpublish after live video ends")

NB! При вграждане на чужд сайт на насрочен лайв стрийм, видеото няма да може да се гледа на съответния сайт. Във вградения модул ще има линк, който ще води към Facebook линка. В случай че желаете видеото да се възпроизведе в сайта е необходимо да го вградите в момента, в който започне стрийма.

При работа със стрийминг агенции им предайте URL и Streaming key

И не забравяйте да натиснете "Go Live/Schedule Live video"

Струва Ви се прекалено сложно?

Ако се притеснявате, че няма да имате времето и ресурса да се ангажирате с администрацията на видео стрийминга, можете да дадете администраторски права на отговорните за излъчването на живо партньори. Така те ще са отговорни за целия процес за видеозаснемане и излъчване на живо и при непредвидени ситуации ще могат да реагират, без да е необходимо Вашето съдействие.

Blog autor Taisiya Ailleurs

Има ли нещо, което е останало неизяснено?
С радост ще Ви отговоря!
Таисия


Не изпускайте нищо интересно!

Ще Ви изпращаме бюлетин с най-новите ни статии веднъж месечно

Нищо повече, нито по-малко : )

Запиши ме!

Излъчване на живо чрез Facebook Live 2020

Излъчване на живо чрез Facebook Live 2020

Предимства и недостатъци

Facebook е оптималната платформа за комуникация с широк спектър от публики, които в забързания живот се спират, за да отделят време и внимание на пътя на скрол-а и да се превръщат в отдалечени зрители на събития [...]

6 начина за промотиране на излъчване на живо

6 начина за промотиране на излъчване на живо

...при положение че Facebook не позволява

Facebook Live е предпочитана платформа за излъчване на събития, целящи да достигнат до широки публики. И все пак носи своите предизвикателства по отношение на предварителната популяризация на предстоящия стрийминг, тъй като Facebook не позволява реклама на live постове [...]