25.02.2021 10 мин.

Лайв стрийминг статистика | Facebook

С какви данни за гледаемост разполага Facebook като стрийминг платформа

Facebook Live Statistics

Събитието приключи. Колко хора са гледали? Това е въпрос, на който Facebook може да даде агрегирани данни за продължителност на гледане, ангажираност и демография.

За да стигнете до тях, е необходимо да влезете в Creator Studio.

Отваряне на Creator Studio:



Менюто за Creator Studio не се вижда от админ панела на страницата и затова най-лесния начин да влезете в него е като въведете линка в браузъра (https://business.facebook.com/creatorstudio/home).

В случай че управлявате повече страници, изберете тази, от която желаете да извадите статистика. 

  1. Изберете падащо меню "All pages"
  2. Оставете маркирана само страницата, която Ви интересува

От лявата навигационна лента избирате:
-> Insights
-> Videos
-> Performance

В главния прозорец ще видите обща статистика за всички видеа на страницата. За да изберете конкретно видео, можете да изберете датата на провеждане или да скролнете надолу, където ще видите списък с видеа.

След като сте стигнали до видеото, което Ви интересува, при клик ще се отвори страница със статистика на гледаемостта.

Продължителност на гледане:
Дава информация относно ангажираността към излъчането по няколко критерия:

  • Брой гледания (3 сек.)
  • Брой гледания (1 мин.)
  • Среден брой гледани минути
  • Общ брой гледани минути

В следащата графика се изобразява сходна информация в графичен вид по дати. Като от падащото меню можете да изберете и опция за проследяване на гледаемостта по часове. 

В тази секция също така се съдържа информация какъв reach има публикацията.

Измерване на ангажираност

Facebook измерва ангажираността по няколко критерии, а именно

  • коментари
  • споделяния
  • харесвания на видеото


Друг критерий за измерване на ангажираност е кликаемост. 

  • Clicks to play са броят кликвания върху play бутона, така че видеото да се възпроизведе
  • Link clicks са броят кликове на линкове, публикавани в поста
  • Other clicks са друг тип кликове като върху заглавието на видеото или "see more"
  • Total negative feedback e изключително важен показател, който показва колко хора са оценили съдържанието като негативно/нерелевантно

Сравнителен анализ на видеото спрямо останали публикации

Този анализ има за цел да сравни как съответната публикация се е представила спрямо други публикации на страницата в 7 дневен период. Критериите, по които се прави сравнение са:

  • Продължителност на гледане
  • Реакции
  • Споделяния

Данни за зрителите

На база достъп до видеото

Facebook също така дава информация относно типа зрители спрямо отношението им към страницата, от която сте излъчвали. 

  • "Recommendations" са тези, които не са Ваши последователи, но Facebook им е предложил видеото като интересно съдържание
  • "Followers" са последователите на страницата
  • "Shares"са тези, които са видели видеото от споделена публикация

Демография


Демографията е разделена на три секции "Регион", "Държава", "Пол и възраст", като тя отразява само гледалите не по-малко от 3 секунди. 

При насочване на курсора на мишката към всеки един ред, ще видите точната бройка зрители. 


Не изпускайте нищо интересно!

Ще Ви изпращаме бюлетин с най-новите ни статии веднъж месечно

Нищо повече, нито по-малко : )

Запиши ме!