19.04.2021 12 мин.

Когато корпоративните комуникации станат дигитални

Как да боравим с технологиите, така че в условия на пандемия да обединим екипа си около една цел и те да се чувстват принадлежащи към една среда? 

Работата е много повече от изпълнението на задачи, то е социално начинание. Добрата работна култура се формира от хора, а не от най-горещите технически инструменти.

Няма как да не се съгласим с Джереми Бърнард, CEO на North America. Също така не можем да отречем, че именно технологиите ни позволяват продължаваме да движим бизнес процеси и да комуникираме в условия на пандемия. Те са средството за комуникация в този дълъг период на изолация, който е достатъчно стресиращ за всички. 

Според данни на McKinsey загубата на продуктивност заради лошо психическо състояние в това число и тревожност ощетява глобалната икономика с $1 трилион годишно.

Burn out е особено изразен сред хората, които се чувстват тревожни поради липса на организационна комуникация. Според доклад на McKinsey очевидната препоръка за организационни лидери е споделяйте повече със служителите, дори и да не сте сигурни за бъдещето.

Типове дейности 

Ще споделим опита ни от последната година и под каква форма компаниите се свързват със служителите си, като оставим на страна ежедневната комуникация.

1. Обръщения на управленския екип

Според Harvard Business Review 5 са важните теми, които предоставят възможности за добра организационна структура, повишена отчетност и по-добро представяне. Според същия доклад тези теми се възприемат от лидерите като интуитивни, за които не е нужно от обяснение. А всъщност обсъждането им предизвиква много голямо влияние. 

Темите са:
  1. Организационна структура и йерархия
  2. Финансови резултати
  3. Същността на работата на лидера
  4. Управление на времето
  5. Корпоративна култура

2. Представяне на резултати

Представянето на резултати често е насочено не само към служители, но и към инвеститори и доставчици. В случаите, когато компанията не е публична, е необходимо да помислите за висока сигурност на достъп до стрийма.

3. Отличаване на добри резултати

За служителите е важно да бъдат оценявани и поощрявани, за да дават всичко от себе си. В условия на пандемия даже 70% от служителите определят смисъла на живота си спрямо работата си. 

Дигитални церемонии с награждаване, конкурси и ток шоута са подходящи формати за отличаване на личностите в компанията.

4. Обучения

Представянето на нововъведения и повишаването на квалификация е неотменно за развитието на всяка компания. Видео излъчванията позволяват представяне на информация на живо, незавсимо от локацията на участниците. Самите участници могат да задават въпроси в реално време чрез чат или видео връзка. След края на събитието остава наличен видео архив.

5. Дигитални тийм билдинги

Какво по-забавно и сплотяващо от тийм билдингите? 

Разделяне на екипи, решение на задачи, изява на таланти - всичко това е възможно да се случи и в дигитална среда. Водеща компания в FMCG проведе коледното си парти онлайн, като служителите на компанията разказваха истории, пяха, танцуваха и се веселяха от разстояние. 

За какво да помислим? 

1.Излъчване на живо или видеоконферентна връзка?

Излъчване на живо

Излъчването на живо е подходящо, когато имате изисквания за по-висока сигурност на достъпа и/или по-ниско очакване за участие от гледащите. В този случай единствената форма на двустранна комуникация е чат. 

Видеоконферентна връзка

Конферентната връзка е подходяща при диалог между повече страни и е за случаите, в които се очаква от зрителите да имат активно участие в разговора. Видео връзка между да се осъществи при повече лектори, намиращи се на различни локации.

Видеоконферентна връзка имаща за цел да свърже повече лектори би могла да бъде излъчвана към външна стрийминг платформа

2. Достъп 

Достъпът до стрийма може да бъде:

  • Свободен
  • Ограничен чрез парола/списък с имейли/домейн
  • С регистрационна форма

3. Домейн

Живото предаване може да бъде налично на Ваш сайт или на специализирана лендинг страница/микро сайт, създадена за целите на събитието. Подобна алтернатива е подходяща при определени политики на компанията.

4. Обратна връзка

Диалогът в реално време е един от акцентите на живите предавания. Инструментите, които можете да използвате са чат и включване на анкети (sli.do). 

Сами по себе си технологиите нямат голяма тежест, важна е стратегията зад използването им. Затова като първа стъпка съветваме поставяне на цели и след тях създаване на механика за постигането им. 

Blog autor Taisiya Ailleurs

Желаете да научите повече?
С радост ще Ви отговоря!
Таисия


Не изпускайте нищо интересно!

Ще Ви изпращаме бюлетин с най-новите ни статии веднъж месечно

Нищо повече, нито по-малко : )

Запиши ме!

5 начина за персонализиране на стрийм от Zoom

5 начина за персонализиране на стрийм от Zoom

Zoom е платформата, Вие сте стилистите

Както всяка платформа, предназначението на Zoom е технически да свърже всички участници. Съдържанието, механиката и стилистиката на онлайн събитието зависят от Вас.

6 важни визии, които да включите в лайв стрийма

6 важни визии, които да включите в лайв стрийма

Допълнителната мултимедия обогатява съдържанието и помага на зрителят да знае всеки един момент какво се случва.

Често ни питат какви визии за излъчването на живо са необходими, на какви изисквания трябва да отговарят. Тази статия описва най-често използваните типове мултимедия, които се включват в стрийма.