Как мога да Ви бъда полезна?
С радост ще Ви отговоря!
Предимства и недостатъци
Техник сменя крушка. "Добре," ще кажете "В това няма нищо сензационно, за да бъде засягано като тема." И ще имате право, освен ако крушката не се намира на 600 метра височина от земята и смяната ѝ не е събрала публика от над 11 000 души, разпръсната из целия свят.
Силно се впечатлих от необикновената ситуация, на която случайно станах свидетел. Това усещане подчерта едно есенциално предимство на излъчването на живо във Facebook: Голяма част от зрителите стават съпричастни ненадейно.
Преди да съществува Facebook Live, излъчвания на събития, имащи за цел да стигнат директно до широк кръг от потребители, се промотираха в социалната мрежа чрез споделяне линк на фен страницата на събитието. От потребителите се очакваше:
Facebook Live позволява да излъчвате на същото място, на което промотирате събитието. По този начин потенциалът за по-добър ROI е вероятен, възпроизвеждайки видеосъдържание директно в нюзфийда на своите последователи.
Тук стандартният модел на Facebook Pay-to-play* е частично заместен от PLay-to-Play. Всяко излъчване на живо бива изтласквано на по-горни позиции сред повече потребители.
Facebook предлага (за момента абсолютно безплатно) на всеки да се абонира и да получава съобщения, когато интересуващата го организация е на живо.
Така Facebook промотира новата си услуга и насърчава нейното ползване:
Предаването на момента само по-себе си носи нотка на ангажираност - продължителността на гледане на живо предаване е средно 3 пъти по-дълго в сравнение с друго видео съдържание. Усещането за съпреживяване на събитие в момента на случването му, дава на зрителите чувство на уникалност, неподправеност и автентичност.
Ангажираност се постига и чрез възможността за участие чрез наличния чат, както и многообразието от емотикони, позволяващи отразяване на създаденото от излъчването на живо настроение.
Не на последно място, чувството на комфорт и нивото на запознатост как се борави с функционалностите на Facebook позволява лесното споделяне на лайв стрийминга, което лесно предизвиква лавинообразна вълна от споделяния.
Последните ни излъчвания във Facebook са свидетелство за това, че споделянето е от съществено значение за широката публичност на едно събитие: по-голямата част от интеракциите с видео стрийминга са върху споделеното съдържание, отколкото върху оригиналното.
Излъченото събитие остава налично в Facebook страницата, на което е публикувано. Архивът може да се използва с различни цели, като:
При излъчване на живо във Facebook можете да бъдете сигурни, че ще може да се гледа безпроблемно, независимо от устройствата ползвани от зрителите. Това предимство може да звучи логично, но възпроизвеждането на поточно видео е предизвикателна задача, която не се базира на еднократно решение, а е динамичен процес, който се променя постоянно спрямо нововъведенията от всички производители на пазара.
Статистиката, предоставена от Facebook е насочена по-скоро към поведението на прякото излъчване – неговата видимост и постигнатата ангажираност. Facebook дава информация относно броя импресии, гледания, харесвания и споделяния:
По-подробният анализ на видеото съдържа данни относно общия брой зрители, разпределени спрямо пик едновременни зрители (А), уникални зрители (С), брой гледаня (D), сбор гледани минути (В), брой гледания до 10 секунди (E), средна продължителност на гледане (F).
Статистиката относно самите потребители не е задълбочена и представя единствено пол, възраст и местоположение (G).
До скоро Facebook Live не позволяваше огрничаване на достъпа по каквито и да е критерии. Отскоро можете да ограничите достъпа по критерии възраст и населено място.
Възрастовите групи, по които можете да ограничавате започват от 15+ и стигат до 25+. За локация можете да изберете конкретно населено място/държава, която да бъде изключена или съответно съдържанието да може да се гледа екслузивно само там.
При излъчвания на сървърите и съответно платформата, ползваща се от избрания доставчик, можете да потърсите отговорност при невъзможност за успешното осъществяване на видео стрийминга. При евентуално разпадане на стрийминга във Facebook, няма как да потърсите от тях обяснение или обезщетение.
За да сте спокойни, че видео стриймингът ще се осъществи, Ви препоръчваме паралелно излъчване на живо на друга платформа.
Случи ли се така, че видео стриймингът да прекъсне по каквито и да било причини, не е възможно да се възообнови видео стрийминга в същия плейър. Необходимо е да се създаде нов плейър. Така рискувате новото излъчване на живо да не попадне в полезрението на много зрители и гледаемостта драстично да намалее.
Възможни причини за прекъсване на Live стрийминга са:
7 дни преди датата на излъчване на живо имате възможност да създадете Live публикация, която цели да популяризира стрийминга. Така на потребителите се предоставя възможността да се запишат и да получат нотификация, когато сте Live. И все пак този пост остава напълно органичен, тъй като не може да се промотира. За това, как да комуникирате излъчването на живо, можете да прочетете тук
При излъчване на живо във Facebook включване на рекламно съдържание, което комуникира трети страни, не се толерира. Facebook има зададена рамка за дефиниция за рекламно съдържание и тя е:
За момента единственият разрешен начин за промотиране на партньор важи само за верифицирани страници чрез тагване на трети страни в публикацията.
Все още не съществува ясен механизъм, по който да се декларира, че ползваната в стрийминга музика е с уредени права. На практика, това, което се случва е, че получавате съобщение, което гласи, че видеото Ви ще бъде спряно, ако не потвърдите, че имате уредени права за използваното музикално съдържание. За тази цел е необходимо Facebook страницата да се следи от администратор, който да потвърди законното ползване на музикални права.
Дори и при потвърждение за разрешено ползване на музикални права, е възможно да получите повторно такова предупреждение. В някои случаи видеото може да бъде разпубликувано, когато вече е в архив. В тези случаи получавате имейл с възможност за публикуване наново на видеото.
След като излъчването вече е приключило публикуван остава видео записа (архив). За съжаление обаче често в него има разминаване между звук и картина. Времето на разминаване нараства с продължителността на видеото - колкото по-кратко е то, толкова по-малка вероятността да има голямо несъответствие.
При наличие на драстична разлика Ви съветваме да качите запис от стрийминга във Facebook и да разпубликувате стрийминга.
Все повече организатори на събития търсят допълнителни възможности за ограничено гледане:
- Продажба на онлайн билети
- Въвеждане на имейл адрес
- Раздаване на кодове
Излъчването на живо във Facebook несъмнено е възможност, която не трябва да се пропуска. Бързата и ефективна популяризация на прякото излъчване чрез публикуването му направо в нюзфийда в комбинация с автоматичното му възпроизвеждане носи много повече импресии и достига с лекота до безброй отдалечени публики.
Вярно, че освен описаните предимства, за момента Facebook Live има и недостатъци, но вярваме, че те се дължат на новостта на услугата и ще бъдат преодоляни съвсем скоро.
* „Pay-to-play” е алгоритъмът, към който се придържа Facebook – публикуване на рекламно съдържание с цел получаване на повече импресии и съответно ангажираност. Дори и да публикувате уникално съдържание, постът ще получи средно 2% видимост. Дори и според добрите практики на Facebook видимостта на един пост да зависи от интереса, който той буди, алгоритмите на Facebook дават път на платените постове да излизат пред другите. Не можете да разчитате и на висока проактивност от страна на потребителите - данните показват, че едва от 2% от тях посещават Facebook страници по своя инициатива.
STREAMER.BG
ул. Искър 33
1000 София
България
Вашето запитване беше изпратено успешно!