29.05.2017 Време за четене: 12 мин.

6 начина за промотиране на излъчване на живо

...при положение че Facebook не позволява

Основното предимство на Live стрийминга, предлаган от Facebook, несъмнено е широкия обхват. Излъчваното на живо видео съдържание се ранкира по-високо от всеки друг тип съдържание и се възпроизвежда в нюзфийда на последователите:

С тези предимства Facebook Live е предпочитана платформа за излъчване на събития, целящи да достигнат до широки публики. И все пак тя носи своите предизвикателства по отношение на предварителната популяризация на предстоящия стрийминг, тъй като Facebook не позволява реклама на Live постове.

Предвид съществуващите ограничения, Ви препоръчваме следните техники за популяризация на предстоящ стрийминг:

  1. Създайте предварително Live публикация
  2. Приканете към записване за получаване на известия, когато сте Live
  3. Създайте buzz чрез свързани публикации
  4. Споделете Live публикацията на свързани и партньорски Facebook страници
  5. Споделете Live публикацията на други платформи
  6. Изпратете покана до мрежата Ви от контакти

1. Създайте предварително Live публикация

7 дни преди самото събитие Facebook позволява да създадете Live публикация. Така последователите Ви ще знаят, че в планирано време ще излъчите съдържание на тема, описана в текста на поста. Именно на мястото на тази публикация ще започне самото излъчване.

Live публикация може да бъде създадена единствено на бизнес страница и съдържа:

  1. Снимка: автоматично се взима профилната снимка на страницата
  2. Заглавие на видеото: то се вижда при провеждащ се/вече провел се стрийминг
  3. Описание: това е текстът, описващ предстоящото излъчване
  4. Видео тагове: те помагат за индексацията на видеото в търсачката на Facebook
  5. Дата и начален час: датата и часът на събитието могат да бъдат променени

2. Приканете към записване за получаване на известия, когато сте Live

При излъчване на живо във Facebook, съдържанието получава по-висок ранг и се класира по-напред от друго съдържание. И все пак само записалите се получават известие (notification), когато сте Live. За да осигурите по-широка публичност, приканете последователите си да се запишат за получаване на известия при излъчване на живо.

Facebook Live Schedule 2

3. Създайте buzz чрез свързани публикации

"Boost unavailable" -  за съжаление Facebook не позволява промотирането на Live публикацията. Eдинствените възможности, които стоят пред Вас, са споделянето ѝ на други страници и създаване на свързани публикации, които да стигат до желаните аудитории, да служат за създаване на една пълна картина около самото събитие и да:

  • Индексират стрийминга при търсене във Facebook чрез тагване на името на събитието и свързани партньори
  • Информират
  • Предизвикват интерес
  • Насърчават записването за получаване на напомняне при започване на стрийминга
  • Окуражават споделянето на Live публикацията
  • Напомнят
Purina Live Streaming, Източник: Purina Bulgaria

Насочващите към предстоящото излъчване постове могат да бъдат:

  • Фото и видеоматериали от предходни издания
  • Интервюта
  • Графики
  • Напомняния
  • Активация на записване за известия, когато сте Live
  • Визии, съобразени с лайв стрийминга
Go Guide: Live Streaming, Източник: Go Guide

4. Споделете Live публикацията на свързани и партньорски Facebook страници

Вече създадена Live публикация може да се споделя на всякaкъв тип Facebook страници:

  • Профилни страници
  • Бизнес страници
  • Събитийни страници (Event pages)

Спорелете Live публикацията на страници, чрез които ще достигнете целевите Ви аудитории. Партньори на събитието биха могли да бъдат допълнителен канал за разширяване обхвата на събитието.

При безпроблемно започване на излъчването, съдържанието ще се възпроизведе в същия пост, така че не е необходимо повторно споделяне на публикацията.

За акцентиране върху събитието закачете поста и той ще е на първа позиция на страницата Ви.

Pinned post Facebook

    5. Споделете Live публикацията в други канали

      Чрез вграждане на Live публикацията на други платформи, като уебстраници и други социални мрежи (Twitter, LinkedIn и др.), увеличавате обхвата на поста и привличате вниманието и на аудитории, неползващи Facebook.

      Помислете за всички възможни комуникационни канали и ги превърнете в дистрибуционен видеоканал за възпроизвеждане на стрийминга на събитието.

        Как?

        Кодът, генериран във Facebook e с размери 560 х 315 px, които можете да промените. Важно е да спазите пропорциите на плейъра (16:9) и ограниченията за ширина на целевата страница, в противен случай картината би се деформирала.

        embed_facebook_live

        6. Изпратете покана до мрежата Ви от контакти

        5 пъти по-вероятно е съобщение да бъде забелязано в имейл, отколкото във Facebook
         – Radicati

        Макар и Live публикациите да имат предимство пред друг тип публикации, това не дава сигурност, че посланието Ви ще стигне до Вашия най-ценен кръг от вече създадени контакти.

        Нюзлетър кампания с изпращане на покана за гледане на лайв излъчването във Facebook би имала пряк ефект върху популяризацията на стрийминга на събитието, неговото разпространение, споделяне и гледане, именно поради по-голямата ангажираност на вече привлечените публики.

        Не трябва да се подценява и непрекия ефект от една такава кампания, изразяващ се в превръщане на мрежата Ви от контакти във Facebook последователи.

        Въображение и тестове

        Описаните по-горе насоки са солидна база, на която можете да стъпите при комуникацията на стрийминга.

        Експериментирайте и гледайте на популяризацията на излъчването във Facebook като на всяка една друга кампания, която изисква въображение и тестове с цел постигане на добри резултати.

        Таисия

        Как мога да Ви бъда полезна?
        С радост ще Ви отговоря!

        Контакти

        STREAMER.BG
        ул. Искър 33
        1000 София
        България

        Поискайте оферта