07.06.2017 Време за четене: 15 мин.

Излъчване на живо чрез Facebook Live [обновена]

Предимства и недостатъци

Техник сменя крушка. "Добре," ще кажете "В това няма нищо сензационно, за да бъде засягано като тема." И ще имате право, освен ако крушката не се намира на 600 метра височина от земята и смяната ѝ не е събрала публика от над 11 000 души, разпръсната из целия свят.

Facebook Live

Силно се впечатлих от необикновената ситуация, на която случайно станах свидетел. Това усещане подчерта едно есенциално предимство на излъчването на живо във Facebook: Голяма част от зрителите стават съпричастни ненадейно.

Facebook е оптималната платформа за комуникация с широк спектър от публики, които в забързания живот се спират, за да отделят време и внимание на пътя на скрол-а и да се превръщат в отдалечени зрители на събития.
Предимстава и недостатъци Facebook Live

Предимство 1: Преди това беше споделянето на линкове

Преди да съществува Facebook Live, излъчвания на събития, имащи за цел да стигнат директно до широк кръг от потребители, се промотираха в социалната мрежа чрез споделяне линк на фен страницата на събитието. От потребителите се очакваше:

  1. да го забележат
  2. да кликнат на него
  3. ...и едва след това биваха отпращани към страницата, на която се излъчва съдържанието.

Facebook Live позволява да излъчвате на същото място, на което промотирате събитието. По този начин потенциалът за по-добър ROI е вероятен, възпроизвеждайки видеосъдържание директно в нюзфийда на своите последователи.

Предимство 2: По-голям органичен трафик

Тук стандартният модел на Facebook Pay-to-play* е частично заместен от PLay-to-Play. Всяко излъчване на живо бива изтласквано на по-горни позиции сред повече потребители.

Facebook предлага (за момента абсолютно безплатно) на всеки да се абонира и да получава съобщения, когато интересуващата го организация е на живо.

Така Facebook промотира новата си услуга и насърчава нейното ползване:

We're making a small update to News Feed so that Facebook Live videos are more likely to appear higher in News Feed when those videos are actually live, compared to after they are no longer live.
Facebook Product Manager Vibhi Kant

Предимство 3: По-висока ангажираност

Предаването на момента само по-себе си носи нотка на ангажираност -  продължителността на гледане на живо предаване е средно 3 пъти по-дълго в сравнение с друго видео съдържание. Усещането за съпреживяване на събитие в момента на случването му, дава на зрителите чувство на уникалност, неподправеност и автентичност.

Ангажираност на публиката при излъчване на живо

Ангажираност се постига и чрез възможността за участие чрез наличния чат, както и многообразието от емотикони, позволяващи отразяване на създаденото от излъчването на живо настроение.

Предимство 4: Лесно споделяне

Не на последно място, чувството на комфорт и нивото на запознатост как се борави с функционалностите на Facebook позволява лесното споделяне на лайв стрийминга, което лесно предизвиква лавинообразна вълна от споделяния.

Последните ни излъчвания във Facebook са свидетелство за това, че споделянето е от съществено значение за широката публичност на едно събитие: по-голямата част от интеракциите с видео стрийминга са върху споделеното съдържание, отколкото върху оригиналното.

Facebook ангажираност - излъчване на живо

Предимство 5: Наличие на видео архив

Излъченото събитие остава налично в Facebook страницата, на което е публикувано. Архивът може да се използва с различни цели, като:

  • пример за следващи събития
  • поддържане на интереса относно събитието
  • рекламна пост-кампания

Предимство 6: Широк достъп

При излъчване на живо във Facebook можете да бъдете сигурни, че ще може да се гледа безпроблемно, независимо от устройствата ползвани от зрителите. Това предимство може да звучи логично, но възпроизвеждането на поточно видео е предизвикателна задача, която не се базира на еднократно решение, а е динамичен процес, който се променя постоянно спрямо нововъведенията от всички производители на пазара.

Предимство 7: Статистика на гледаемостта

Статистиката, предоставена от Facebook е насочена по-скоро към поведението на прякото излъчване – неговата видимост и постигнатата ангажираност. Facebook дава информация относно броя импресии, гледания, харесвания и споделяния:

По-подробният анализ на видеото съдържа данни относно общия брой зрители, разпределени спрямо пик едновременни зрители (А), уникални зрители (С), брой гледаня (D), сбор гледани минути (В), брой гледания до 10 секунди (E), средна продължителност на гледане (F). 

Статистиката относно самите потребители не е задълбочена и представя единствено пол, възраст и местоположение (G).

статистика - Facebook Live

Недостатък 1: Невъзможност за ограничение на достъпа

Facebook Live е работещ метод за достигане до неограничен брой зрители, използващи социалната мрежа. За момента, обаче Facebook не предлага възможност за ограничаване на достъпа срещу регистрация или заплащане.

При излъчвания, в които желаете да ограничите достъпа до определена публика или желаете да предоставите съдържание срещу заплащане или регистрация, Ви препоръчваме да изберете доставчик, предлагащ платформа с работещо решение за ограничаване на достъпа.

Недостатък 2: Липса на отговорност при пропадане на излъчването на живо

При излъчвания на сървърите и съответно платформата, ползваща се от избрания доставчик, можете да потърсите отговорност при невъзможност за успешното осъществяване на видео стрийминга. При евентуално разпадане на стрийминга във Facebook, няма как да потърсите от тях обяснение или обезщетение.

За да сте спокойни, че видео стриймингът ще се осъществи, Ви препоръчваме паралелно излъчване на живо на друга платформа.

Недостатък 3: Невъзможност за продължаване на излъчването на живо в същия плейър при прекъсване

Случи ли се така, че видео стриймингът да прекъсне по каквито и да било причини, не е възможно да се възообнови видео стрийминга в същия плейър. Необходимо е да се създаде нов плейър. Така рискувате новото излъчване на живо да не попадне в полезрението на много зрители и гледаемостта драстично да намалее.

Възможни причини за прекъсване на Live стрийминга са:

  • Превишаване на ограничението от 4 часа стрийминг
  • Прекъсване на интернет връзката
  • Проблеми с инфраструктурата на Facebook

Недостатък 4: Невъзможност за промотиране на Live публикация

7 дни преди датата на излъчване на живо имате възможност да създадете Live публикация, която цели да популяризира стрийминга. Така на потребителите се предоставя възможността да се запишат и да получат нотификация, когато сте Live. И все пак този пост остава напълно органичен, тъй като не може да се промотира. За това, как да комуникирате излъчването на живо, можете да прочетете тук

Недостатък 5: Рестрикции за включване на рекламно съдържание

При излъчване на живо във Facebook включване на рекламно съдържание, което комуникира трети страни, не се толерира. Facebook има зададена рамка за дефиниция за рекламно съдържание и тя е:

  • Банери: разпознават се като оверлей, обикновено с различен цвят и заемат над 1/3 от площта на видеото
  • Прекъсваща статика: съдържание, различимо от останалото, което е в началото, средата или края на излъчването
  • Видео и аудио реклама, позиционирана в началото, средата или края на излъчването

За момента единственият разрешен начин за промотиране на партньор важи само за верифицирани страници чрез тагване на трети страни в публикацията.

Недостатък 6: Липсващ ясен механизъм за уреждане на музикални права

Все още не съществува ясен механизъм, по който да се декларира, че ползваната в стрийминга музика е с уредени права. На практика, това, което се случва е, че получавате съобщение, което гласи, че видеото Ви ще бъде спряно, ако не потвърдите, че имате уредени права за използваното музикално съдържание. За тази цел е необходимо Facebook страницата да се следи от администратор, който да потвърди законното ползване на музикални права.

Дори и при потвърждение за разрешено ползване на музикални права, е възможно да получите повторно такова предупреждение. В някои случаи видеото може да бъде разпубликувано, когато вече е в архив. В тези случаи получавате имейл с възможност за публикуване наново на видеото.

Недостатък 7: Асинхрон между звук и картина при архив

След като излъчването вече е приключило публикуван остава видео записа (архив). За съжаление обаче често в него има разминаване между звук и картина. Времето на разминаване нараства с продължителността на видеото - колкото по-кратко е то, толкова по-малка вероятността да има голямо несъответствие.

При наличие на драстична разлика Ви съветваме да качите запис от стрийминга във Facebook и да разпубликувате стрийминга.

Излъчването на живо във Facebook несъмнено е възможност, която не трябва да се пропуска. Бързата и ефективна популяризация на прякото излъчване чрез публикуването му направо в нюзфийда в комбинация с автоматичното му възпроизвеждане носи много повече импресии и достига с лекота до безброй отдалечени публики.

Вярно, че освен описаните предимства, за момента Facebook Live има и недостатъци, но вярваме, че те се дължат на новостта на услугата и ще бъдат преодоляни съвсем скоро.

Blog autor Taisiya Ailleurs

Как мога да Ви бъда полезна?
С радост ще Ви отговоря!
Таисия

* „Pay-to-play” е алгоритъмът, към който се придържа Facebook – публикуване на рекламно съдържание с цел получаване на повече импресии и съответно ангажираност. Дори и да публикувате уникално съдържание, постът ще получи средно 2% видимост. Дори и според добрите практики на Facebook видимостта на един пост да зависи от интереса, който той буди, алгоритмите на Facebook дават път на платените постове да излизат пред другите. Не можете да разчитате и на висока проактивност от страна на потребителите - данните показват, че едва от 2% от тях посещават Facebook страници по своя инициатива.


Не изпускайте нищо интересно!

Ще Ви изпращаме бюлетин с най-новите ни статии веднъж месечно

Нищо повече, нито по-малко : )

Запиши ме!

6 начина за промотиране на излъчване на живо

6 начина за промотиране на излъчване на живо

...при положение че Facebook не позволява

Facebook Live е предпочитана платформа за излъчване на събития, целящи да достигнат до широки публики. И все пак носи своите предизвикателства по отношение на предварителната популяризация на предстоящия стрийминг, тъй като Facebook не позволява реклама на live постове [...]

Продуктово представяне: Bosch Термотехника

Продуктово представяне: Bosch Термотехника

Стриймингът като икономичен и ефективен метод за представяне на нови продукти

"Тази информация споделяме на теоретични обучения пред до 20 човека аудитория в рамките на един ден. Чрез стрийминга успяхме да спестим месец в преповтаряне на тази информация пред различна публика из цялата страна" [...]