19.02.2018 7 минути

Човешкото лице на маркетинга

Излъчването на живо като отворен диалог и компас за потребителските настроения

Излъчването на живо (Live Streaming) все повече се сравнява с телевизия. Телевизия, в която няма ограничено ефирно време - своеобразна трибуна на различни гледни точки и мнения, на един истински и градивен диалог, в който няма "напудрени" кадри и непоканени участници. 

The Smarts използваха тази трибуна, за да дадат гласност на един социален проблем и да привлекат повече съмишленици за изграждане на рекламна кампания в помощ на Национална Асоциация Приемна Грижа (НАПГ).

За това как "Без подаръци за Коледа" се превърна в 200 часов спектакъл, в който линията на участници и зрители се преплете, ни разказаха управляващите директори на The Smarts Гергана Иванова и Радослав Бимбалов:

От монолог към стойностен диалог

Благодарение на новите технологии средствата за комуникация не са достъпни единствено за медиите и техните рекламодатели, а за всеки потребител, желаещ да сподели мнение и класическата представа за маркетинг "Стимули - Съобщение - Потребител" е надградена от многостранен диалог, който не е линеен и еднопосочен, а напротив - случва се на много канали и нива.

Стриймингът е възможността за обединяване на този информационен поток и превръщането му в смислен разговор, в който изплуват нефилтрирани настроения, ценности и възприятия, споделя Радослав Бимбалов
Това, което се промени през последните години е, че все по-малко комуникацията става монолог. Класическата комуникация преди години, била тя в телевизия, била във вестник, била навън на улицата е един вид монолог. Брандът излиза казва нещо и се очаква потребителят да го чуе и да го разбере. Това отдавна не е така, благодарение на новите технологии, комуникацията става все повече диалог и има възможност брандът да изрази себе си и веднага да получи обратната връзка от страна на потребителите си. Стриймингът е една възможност да се прави качествена видео връзка и комуникация между бранда и потребителите. Това е изключително ценно и много опасно в същото време и затова трябва да знаеш точно какво правиш, защото получаваш връзката директно и  тя не може да бъде много цензурирана, така че трябва да си сигурен, че това, което казваш на потребителя първо е вярно, второ е интересно, трето е полезно...

Автентичността и искреността на живата синхронна връзка елиминира опасението от неразбиране и предизвикване на отрицателна реакция у потребителите, допълва Гергана Иванова

Това е вид надграждане на този диалог между потребител и бранд, защото диалогът съществува вече под формата на постинги и отговори в различните социални мрежи. Това, което дава обаче живата видео връзка в една такава комуникация, наистина е възможността, ако ти си уверен и сигурен в това, в което имаш да кажеш, да го кажеш ясно и открито. Да не бъдеш изложен на един произволен хейт, както често се получава в социалните мрежи, където ти просто слагаш нещо, защото смяташ, че е вярно, но не си преценил 4 – 5 неща и съответно върху теб се излива нещо, което.. дори и да искаш да реагираш мигновено нямаш този контакт, който имаш в живата връзка.

Компас на настроенията

Непосредствената комуникация при излъчване на живо е своеобразен барометър по многобройни показатели за привличане и задържане на потребителското внимание и позволява постоянно напасване на съдържанието и формата спрямо потребителските очаквания.

Ние успявахме да реагираме на всичко, което се случваше и да поемаме по зададените въпроси, тенденции, да улавяме настроенията, които събудихме с кампанията и съответно много бързо да реагираме, отговаряме или да правим някакви промени, корекции, да реагираме на дадени коментари, които се повявяваха под стрийминга. Така че наистина уникално преживяване, уникално и за самите нас. 

Живата връзка спестява пътя и разкрива фрагменти от потребителското съзнание, които могат да бъдат достигнати и чрез алтернативни методи, но в друг по-късен период, в който промените по една изградена кампания са по-трудни и скъпо струващи.

Както отбелязва Гергана Иванова силата на живата връзка е откриването и валидирането на стимули и бариери спрямо тематиката под внимание. В тази кампания, чиято цел е била привличането на внимание и повишаване на информираността за приемната грижа, излизат наяве предразсъдъци, от които е необходимо потребителското съзнание да се освободи.

Ние се превърнахме в трибуна за разговори за приемната грижа. Щастливи сме, че успяхме да помогнем на повече хора да разберат що е то приемна грижа, защо е важно. Всичко това, което дори и в едно телевизионно предаване, посветено на приемната грижа, нямаш време да разкажеш. Ние тук имахме безкрайното време да говорим за това, да питаме самите участници какво мислят, какво знаят по темата, да получаваме коментари отвън – положителни, отрицателни, което беше действително много полезно, защото ние провокирахме дискусия на тази тема и наши приятели дори се обаждаха и казваха, добре и ние знаехме, че има различни видове приемна грижа, че има такива родители, които едни са по-съвестни, другите по-малко съвестни и всъщност това ни даде контакт с потенциалната аудитория и със сблъсъка с този проблем, с който ние ще се борим, а именно недостатъчното приемане и разбиране на приемната грижа

Инсталацията и излъчването на живо - лесна задача

Гери и Радо ни споделиха и първоначалните си опасения след преминаването на еуфоричността от първоначалната идея. Окабелен офис, хаус са сценариите пред очите им, но напрактика само една монтирана камера, излъчваща на живо през цялото време, микрофони и лаптоп направиха излъчването на живо възможно.

На кой канал си?

Вече не са само ТВ каналите и революцията на медиите не се състои само в броя, но и в посоката и времето. А каква по-голяма възможност от живата връзка да се срещнете лице в лице с Вашите хора, да вникнете в техните нефилтрирани от статистиките нагласи и убеждения? Хората обичат хора. Доближете таргет групите до продукта си по неподправен и автентичен начин, като представите човешкото лице на бранда в дигиталния свят, в който ние всички плуваме. 

Но как се осъществява двустранната връзка?

Най-разпространените платформи за излъчване на живо като Facebook и YouTube предлагат чат функционалност, чрез която зрителите споделят мнение. Можете да ги следите и да отговарят в реално време или пък да им отделите внимание след живото излъчване. Каквото и да решите, най-важното е те да знаят кога да очакват обратна връзка и да не ги пренебрегвате. Както Neil Patel споделя, 68% от клиентите биха Ви напуснали, понеже смятат, че не се интересувате от тях. 


Blog autor Taisiya Ailleurs

Как мога да Ви бъда полезна?
С радост ще Ви отговоря!
Таисия


Не изпускайте нищо интересно!

Ще Ви изпращаме бюлетин с най-новите ни статии веднъж месечно

Нищо повече, нито по-малко : )

Запиши ме!

Как Overgas достигнаха до целевите си аудитории чрез излъчване на живо

Как Overgas достигнаха до целевите си аудитории чрез излъчване на живо

"Форматът на „Live” излъчването напълно съответства на нашите цели за активна комуникация с потребителите. А възможността живото излъчване да достигне до голяма аудитория отговаря на целите на кампанията ни, свързана с популяризиране на възможностите на програма DESIREE Gas." [...]

Видео маркетинг в реално времe

Видео маркетинг в реално времe

Постигане на емоционална връзка с потребителите

Видео излъчването в реално време носи в себе си спешност и не търпи отлагане. То поглъща и обезоръжава добре развитите ни предпазни механизми срещу количеството информация, насочено към нас. Пренася ни в друг свят, в който диагоналното преминаване през съдържанието има минимални измерения.