10.03.2017 Време за четене: 8 мин.

Как да измерите ефекта от излъчване на живо?

Статистическите данни за разпространението и ангажираността към лайв стрийминга

статистика от излъчване на живо

Може да звучи скучно и суховато, но всъщност статистическите данни ще Ви покажат какъв е бил предизвикания зрителски интерес и ангажираност към стрийминга на събитието.

Благодарение на тях, ще можете да измерите каква е била ефективността на проведената кампания за популяризация на излъчването на живо. В тази връзка статистиката на гледаемостта може да е компасът, даващ Ви ориентир за провеждането и комуникацията на последващи излъчвания.

За да извлечете подробни данни, поискайте от стрийминг агенцията различни линкове за вграждане за всяка медия, в която ще публикувате плейър със събитието. В последствие ще можете да получите подробна статистика за всеки вграден плейър.

Така ще можете да измерите ефективността на всички използвани комуникационни канали по следните параметри:
  1. Брой уникални сесии
  2. Брой презареждания
  3. Средна продължителност на гледане
  4. Най-честа средна продължителност на гледане
  5. Брой посещения на уебсайта
  6. Геолокация
  7. Гледане на живо и гледане след това

1. Брой уникални сесии

Данните относно честотата на възпроизвеждане на видеосъдържанието дават информация за броя потребители, забелязали и съответно кликнали върху излъчваното събитие. Данните, които ще получите тук, се влияят основно от няколко ключови фактора:

  • Интерес: Доколко темата е възприемана като релевантна и интересна от целевите аудитории
  • Изпъкване: Колко лесно се забелязва плейъра
  • Комуникация: Доколко заглавието, описанието на събитието и визуалното му оформление са релевантни и приканващи
  • Безпроблемност: Колко добре видеото се държи в сайта, има ли проблеми с възпроизвеждането му

2. Брой презареждания:

Брой

Софтуерите/уеб услугите, съставящи детайлна статистика за посещението на уебстраници, като Google Analytics, отчитат онлайн поведението на посетителите на база IP адрес. Всяко посещение от един IP адрес се отчита като една уникална сесия.

При организация на вътрешно-фирмени събития е много вероятно всички онлайн зрители да ползват един и същи IP адрес и да бъдат отчетени като един зрител. В тези случаи, най-добре е да се вземе предвид броя презареждания като приблизителен ориентир за гледаемостта на събитието.

При провеждане на излъчвания, насочени към организации и компании, ползващи един IP адрес, Ви съветваме да ограничите стрийминга чрез форма за регистрация, благодарение на която ще знаете точния брой зрители.

3. Средна продължителност на гледане излъчването на живо:

Средната продължителност на гледане обединява всички гледания на видео стрийминга, независимо дали са продължили 1 секунда или над 60 мин.

8 секунди - според последни изследвания, това е времето, за което човек губи интерес. Съответно, първите 10 секунди от натискането на "play" са решаващи при взимането на решение дали видео излъчването ще бъде гледано или зрителят ще насочи вниманието си в друга посока.

Опитът показва, че немалко зрители спират видео стрийминга в този промеждутък от време. В тази връзка Ви съветваме да поискате статистика за средната продължителност на гледане, изключваща гледалите под 10 секунди.

Продължителност

4. Най-честа средна продължителност на гледане:

За да добиете представа с каква продължителност видео излъчването е най-често гледано, поискайте справка, описваща най-често срещаните интервали на гледане. Поискате и визуална графика, за да добиете яснота относно вниманието на зрителите, съответстващо на продължителността на гледане.

брой

5. Брой посещения на уебсайта:

В случай че боравите със софтуер/уеб услуга за съставяне на детайлна статистика за посетителите на Вашия сайт, сравнете дали трафикът на сайта Ви в деня на излъчването на живо се е увеличил спрямо други дни, в които няма специални кампании.

6. Геолокация:

Излъчването на живо често е единственото средство за отдалечени публики да съпреживеят случващото се. Информацията относно местоположението на онлайн зрителите може да Ви даде насока относно успешността на рекламните и маркетинг кампании по райони.

7. Гледане на живо и гледане след това:

Препоръчваме Ви да поискате статистика на гледаемостта около 1 седмица след провеждането на събитието, тъй като интересът към видео излъчването не приключва с края на събитието. В някои случаи, като например -  допълнителна комуникация относно наличния стрийминг - гледанията след събитието могат да доближат като стойности гледанията на живо.

Без цели няма и успехи

За да имате истинска полза от статистиката, преди старта на комуникационната кампания си поставeте конкретни цели. Колкото по-точни стойности поставите, толкова по-измерима ще е ефективността от проведения видео стрийминг.

Blog autor Taisiya Ailleurs

Как мога да Ви бъда полезна?
С радост ще Ви отговоря!
Таисия


Не изпускайте нищо интересно!

Ще Ви изпращаме бюлетин с най-новите ни статии веднъж месечно

Нищо повече, нито по-малко : )

Запиши ме!

Как да излъчите на живо съдържание във Facebook

Как да излъчите на живо съдържание във Facebook

Ключът към създаването на Live Streaming публикация

Научете в няколко лесни стъпки как да излъчите на живо съдържание чрез Facebook Live и да достигнете до всичките си последователи и техните приятели [...]

За шаха, контент маркетинга и Live streaming-a

За шаха, контент маркетинга и Live streaming-a

...или как да създадете полезна връзка между специалисти и виртуози

Контент маркетингът, както играта на шах, се уповава на теория и стратегия. Контент маркетингът, също както играта на шах, е действен и примери от практиката на водещи специалисти и виртуози могат да спомогнат за постигането на търсените резултати. Но възможно ли е да свържете специалисти и виртуози именно в стихиен момент по един дискретен начин, който няма да ги притесни или затрудни?